Forum

Forum för dig som använder, har använt, eller har kommit i kontakt med läkemedel med alimemazin, till exempel Theralen. Här kan du skriva ett par rader och berätta om dina erfarenheter och upplevelser. 💬

Behöver du hjälp? Har du något att dela med dig av? Det här är ditt forum. Frågor, svar och hjälpsamma diskussioner – det är vad vi är till för.

Delta i diskussionen

14 kommentarer

Lämna ett svar till anders lundin Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

  1. Kommer alimemazin att göra mig väldigt dåsig, och hur länge kommer det i så fall att hålla i sig?

    1. Ja, alimemazin är känt för att orsaka betydande dåsighet. Detta beror på att det är en kraftfull antihistamin med lugnande effekter. Dåsigheten kan pågå i flera timmar, och det kan vara mer intensivt när du först börjar ta medicinen.

  2. Hej, jag fick Theralen droppar utskrivet i april i år. Men provade medicin första gång slutet i maj,var väldigt skeptisk om medicin,men efter en vecka prövning av droppar så blev min sömn bättre. Jag vaknar ofta och somnar om . Förut var så att när jag vaknade oftast samma tid klo:2: 00varje natt,så kunde inte somna om förran på morgonen nånting mellan 7-8,då gjorde det inte så mycket när jag var ledig,men skulle jag till arbete då gick inte att sova på morgonen utan bara att gå till jobbet då och hela dagen var jag sömnig och hade ont i hela kroppen . Bara vissa nätter kunde sömnen vara lite bättre. Sen i maj har jag använt theralen droppar och blivit hjälpt av de. Sen är det ju det att har provat många olika sömntabletter vilka har inte passat till mig,dem flesta som är psykofarmaka påverkar viktökning,det är ju inte så kul att gå upp i vikt förstås. Tror att även den här theralen påverkat lite grann viktökning. Fast har undersökt info om det och står ingenstans att ska påverka viktökning. Har nån erfarenhet om ”Theralen droppar” skulle vara trevligt och höra

  3. Det bästa om man är överdoserar på amfetamin är alkohol och benzo. Therese biter inte på amfetaminruset, tror det går på olika receptorer

  4. jag drabbades av ett blodtryck på 80/50 av Theralen andra dagen jag tog den. Fick droppar på psykakuten 60 mg. Blev helt väck o på det skulle jag ta mina Lergigan 50 mg.Psykläkare är inte kloka!!! De hävdar fortfarande att jag ska ta båda till natten för att kunna sova. Får ryckningar i kroppen o bruxism. Inge mer Theralen för mig. 5 nätter o nu i natt sov jag inte ens…

    1. Woow jag har tagit blodtryckssänkande i snart 3 månader och det nedre vill inte gå ner under etthundra.. Jag skall kanske prova med Theralen…återkommer med besked… Anders

  5. theralen-Hade det framställts idag hade det hamnat i slasken.Det är inte en antipsykotiskt.

  6. Jag har sömn problem och tar Teralen ,innan jag går och lägga mig men jag vaknar flera gånger mitt i natten för att gå och kissa.
    Jag ville veta om det inte är farlig.
    Tack!
    Med vänlig hälsning

  7. Theralen är en bra substans, kör mycket amfetamin och meta-amfetamin. Theralen funkar fint för att komma ner och sova. Det är sparsamt mot hjärtat oxå.
    Att det inte är beroende framkallande är oxå ett stort plus.

    Synd att det är svårt att få på recept om man inte har haft kontakt med psykvården eller ”åkt dit” på nark-rellaterat.

    1. Krister ta tjacket ,MEN du sabbar ruset på det , drick lite istället. mvh.

  8. kemisk tvangstroja,mer biefeckter an efeckter.M.A.O SKIT som BARA bor anvandas ett kort ca 1-2 veckor…….

  9. Jag får muskelvärk och plötsliga trötthet så jag somnar sittande när jag tagit theralen , tar vid 16.00 då jag får ånest/oro när d börjar bli mörkt ute

  10. Hej!
    Theralen är den enda substans, som hjälper mig mot ångest och oro, utan att vara beroendeframkallande.
    Jag tar även benzodiazepiner dagtid, som ger viss abstinens mot kvällen. Theralen hjälper då även mot detta. Jag kan bara lovorda det då jag inte heller upplever någon av de biverkningar som nämns i sammanhanget.

    Christer